Zakelijk

5 tips voor het opzetten van een veelzijdige en aantrekkelijke stand

Deelnemen aan beurzen en het opzetten van de perfecte stand om de aandacht van het publiek te trekken en een grote hoeveelheid zaken te genereren, is geen eenvoudige opgave. Omdat het om veel belangrijke details gaat, kan zo’n missie zelfs voor de meest ervarene een uitdaging zijn.

Met dat in het achterhoofd hebben we een gids opgesteld met 5 tips voor het opzetten van een effectieve exhibition stand voor beurzen en tentoonstellingen, die laat zien waar rekening mee moet worden gehouden en hoe het resultaat van jouw investering kan worden gemaximaliseerd. Blijf bij!

Zoeken naar een strategische locatie
Een van de belangrijkste factoren die de prijs van een stand beïnvloeden is de locatie. Bevoorrechte punten kosten meestal meer, maar de investering is de moeite waard: aangezien je hebt voorgesteld om deel te nemen aan een beurs of tentoonstelling, hoe meer bezoekers jouw stand passeren, hoe groter de zichtbaarheid van het merk.

Investeer in een goede structuur
Te midden van zoveel stands in hetzelfde segment is het belangrijk dat jouw bedrijf zich onderscheidt en gemakkelijk herkenbaar is voor jouw doelgroep. Verschillende formaten, goed gesignaleerde stands en een goede algemene structuur zijn grote bondgenoten in deze zin.

Besteed speciale aandacht aan de zichtbaarheid en gebruik jouw visuele identiteit
Bij talloze exposanten moet het communicatiemateriaal dat gebruikt wordt om het bedrijf te promoten en het merk te versterken, goed doordacht zijn. De definitie van elk van hen moet in overeenstemming zijn met de doelstellingen die met de stand moeten worden bereikt.

Het is aan te raden om visitekaartjes, pamfletten en banners altijd in lijn te brengen met de visuele identiteit van het bedrijf, waardoor het bereik wordt vergroot.

Investeer in relatie-acties
Bij evenementen dienen relatieacties zowel om bezoekers naar de stand te lokken als om degenen die ervoor kiezen om de stand te ontmoeten te waarderen. Creatieve ideeën (consistent met het merk) en een goed getraind team zijn essentieel om succesvolle acties te creëren.

Controleer het aantal bezoeken
Een goede manier om te weten of de stand het verwachte resultaat bereikt, is om de hoeveelheid en de betrokkenheid van de bezoekers bij het merk tijdens het bezoek nauwkeurig te meten. Dit kan de weg wijzen naar toekomstige deelname aan beurzen of nieuwe zakelijke kansen genereren met het einde van de beurs.Wees je bewust van het belang van gespecialiseerde bedrijven
Alle details van een stand moeten efficiënt worden bekeken en gepland, zodat eventuele wijzigingen soepel en snel kunnen worden doorgevoerd. Dit is de enige manier om een succesvolle opstelling te maken en ervoor te zorgen dat de bezoekers een geweldige ervaring hebben tijdens het evenement.

Probeer daarom de bedrijven te leren kennen die zich onderscheiden in de branche, bekijk hun portfolio’s en zoek naar referenties bij voormalige klanten. Goede instellingen voldoen altijd aan het voorgestelde schema, werken samen met de beste professionals in de markt, bestuderen hun klanten grondig en bieden gedurende het hele evenement hulp.