Geen categorie

Lokale marketingstrategieën om te combineren met sociale media.

Lokale marketing is een must voor bedrijven die een specifieke gemeenschap dienen. Zonder lokale marketingtactieken kan het voor lokale bedrijven een uitdaging zijn om een ​​concurrentievoordeel te behalen. Lokale marketing combineert vaak een verscheidenheid aan online en offline strategieën, maar in de huidige digitale zakelijke omgeving geldt: hoe sterker de digitale aanwezigheid van jouw bedrijf, hoe beter.

Dit maakt het combineren van lokale marketingstrategieën met sociale media een must voor locatie gebaseerde bedrijven. Waarom? Veel lokale consumenten wenden zich tot sociale media om lokale bedrijven te vinden. Hoe kun je van lokale marketing zoals facebook marketing en sociale media een winnende combinatie maken voor het bedrijf? Het volgende kan nuttig zijn, dus laten we er meteen in duiken!

Versterk de betrokkenheid van de gemeenschap

Betrokkenheid bij de gemeenschap voor jouw lokale bedrijf kan een grote overwinning zijn voor het genereren van meer klanten. Wat is een betere manier om meer betrokkenheid te genereren dan door marketingstrategieën te combineren met sociale media. Wat houdt dit precies in? Ten eerste heb je een social media-pagina nodig, bij voorkeur Facebook marketing, omdat veel lokale gemeenschappen Facebook gebruiken om erachter te komen wat er in de stad gebeurt. Zorg vervolgens voor een community gebeurtenis die je enkele weken voorafgaand aan het evenement op Facebook kunt posten. En post vaak over het evenement. Maak een lokale landingspagina voor het evenement op de website waar gebruikers van sociale media terecht kunnen voor meer informatie over het evenement.

Maak gebruik van Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een lokale marketingstrategie die aansluit bij sociale media. Veel bedrijfseigenaren weten niet dat hun Google Mijn Bedrijf-pagina’s op dezelfde manier kunnen worden gebruikt als sociale medianetwerken zoals Facebook marketing en Instagram. Stel eerst jouw lokale bedrijfsvermelding in via Google Mijn Bedrijf. Dit is eigenlijk vrij eenvoudig, het kost je maar een uur. Zorg ervoor dat je lokale Google-vermelding optimaliseert door bedrijfsadres, telefoonnummer, openingstijden, een gedetailleerde bedrijfsbeschrijving, afbeeldingen en meer op te nemen. Post vervolgens dagelijks op Google Mijn Bedrijf en deel unieke verhalen, zakelijke kortingen, evenementen en meer. Deze berichten verschijnen in de Google-zoekopdrachten van mensen voor specifieke dingen.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *